18 Şubat 2010 Perşembe

Herkes Okumalı #1 Sofie'nin Dünyası


Efendim öncelikle kardeşlerimin blogunda yazmakdan şeref ve onur duyduğumu söylemek istiyorum. Daha önceki tecrübelerimide katarak bu sayfaya faydalı olmaya çalışacağım eğer ki böyle bir şey olursa ne mutlu bana.
Herkes Okumalı serisinin ilk kıtabı (ilk kurbanı) Sofie'nin Dünyası. Yeni bitirdiğim bir kitap olduğu için sıcağı sıcağına sizlerle paylaşmak istedim. " Ya be adam 20 yaşına gelmişsin Sofie'nin Dünyasını okumak için geç kalmadın mı ? " diyebilirsiniz. Lakin demeyin! Okumadıysanız mutlaka en kısa sürede edinin, bulun, okuyun. Bulamayanlar benden istesin, onalara nerelerde bulabılıceklerini söyliyeyim.
Efendim kitabımız 15 yaşına girmek üzere olan Sofie adlı kızımızın esrarengiz bir şekilde mektuplar almasıyla başlıyor ve bu mektuplarla birlikte aslında Sofie esrarengiz bir şekilde felsefe derslerine de başlıyor. Eğer ki klasik felsefe eğitiminden sıkılıyorsanız lakin öğrenmek istiyorsanız bu kitabı şiddetle tavsiye ediyorum. Kitap tüm felsefi akımları hikayeler üzerinden anlatıyor ve bunları anlatırken felsefede alışık olduğumuzun dışında sade bir dil kullanıyor. Felsefe öğrenmek istiyorsanız mutlaka okumanızı öneriyorum. Okuyan arkadaşlarımızın da yorumlarını bekliyorum.
Kitap Adı: Sofie'nin Dünyası (Sofies Verden)
Yazar: Jostein Gaarder
Türkçeye Çeviren: Sabir Yücesoy
İlk Yayınlanma: Oslo da 1991 yılı
Ülkemızde İlk Yayınlanış: 1994
Yayınevi: Pan Yayıncılık

1 yorum:

  1. felsefeyi sevdiren ve felsefe tarihini en iyi anlatan kitap sanırım ama oldukçaa uzuuun kimi yerlerde de çok sıkıcı hele ilk 300 sayfa geçmek bilmiyor yine de pes etmeyin kitaba 3.başlayışında bitirebilen bi insan olarak pişman olmıyacağnızı söyleyebilirim=)

    YanıtlaSil